Skip to content

maj 8, 2015

Måndag var vår första dag i Sverige. Efter vi hade ätit morgonmål i bufféen gick vi till hostel Castanea. Vi lämnade våra resväskorna och ryggsäckarna till hostellet och åkte genast till Tibble gymansium, Täby. Vi lyssnade på rektorns tal. Några tyckte att det var ganska tråkigt, men ännu värre var stadsorientering som vi hade följande i programmet. Vi blev delade till grupper och vi gick runt Stockholm och gjorde uppgifter av stadet. Efter det var alla så trötta! Vi bland annat intervjuade lokala människor och åkte från butik till butik och köpte roliga saker. Efter stadsorientering fick vi gå tillbaka till hostellet och senare promenerade vi till restaurangen, TGI Fridays. Det var gott och vi åt jättemycket. Måndagen var i helheten en intressant, tröttande och rolig dag.

(Paula, Anski, Erika.)

På tisdagen vaknade vi i Castanea-hostellet och åt frukost i caféet Under kastanjen. Efter frukosten åkte vi med tunnelbana och buss till Tekniska museet. I museet fanns det olika uppfinningar, t.ex. glödlampa och hjul. Vi var i museet cirka en timme.

När vi kom bort från Tekniska museet hade vi fritid cirka tre timmar. Vi besökte till exempel Science fiction bokhandel och några klädbutiker.

Cirka klockan 15 började vi fara tillbaka till båten. Vi gick igenom stadsorienteringen och vem som var bäst. På kvällen hade vi buffet och sedan hade vi igen fritid.