Skip to content

Intervjuer av de nya sjuorna

september 6, 2012

8E besökte de nya sjuorna på svensklektionen och frågade följande saker:

1. Vem är du?

2 Varför är du i den här skolan?

3. Hurdant är det att vara här på högstadiet?

4. Vilka är dina intressen?

5. Hurdan musik tycker du om?

6. Vilka är dina favoritämnen i skolan?

7. Vill du fortsätta i gymnasiet?

8.Hur stor är din veckopeng?

9. Vad är ditt roligaste minne från lågstadiet?

10. Vad är du rädd för?

20120906-103205.jpg

Dani

Föratt alla kompisar kom hit.

Roligt.

Idrott.

Rap

Huslig ekonomi

Jag vet inte.

Jag får ingen veckopeng.

Att det var lite timmar.

Simhoppar över 5m.

Henri

Därför att alla kompisar kom hit.

Roligare än i lågstadiet.

Pingis, drummor och biljard.

allting men inte klassisk.

gymnastik, musik och huslig ekonomi.

Ja.

6€

Att det  var lite timmar på första klassen.

Våldsamma människor.

20120906-103217.jpg

  1. Annina
  2. Det är nära
  3. Friare
  4. Bildkonst, Harry Potter
  5. Pop
  6. Modersmål
  7. Joo
  8. 75e kk
  9. Emt
  10. Ahtaita Paikkoja
  1. Alma
  2. Det är nära
  3. Bildkonst
  4. Island
  5. Många
  6. Modersmål
  7. Joo
  8. 70e kk
  9. Jtn
  10. Spindlar

20120906-103228.jpg

Jere 7E

Jag är i den här skola för att den var nära.

Jag tycker att de är roligt att vara på högstadiet.

Mina intressen är t.ex. innebandy.

Min favorit musik är rap.

Min favorit ämne är idrott.

Jag vet inte om jag ska fortsätta i gymnasiet.

Jag får ingen veckopeng.

Min roligaste mine från lågstadiet var de när den slutade.

Eljas 7E

Jag är i den här skola för mina kompisar.

Jag tycker att de är roligt att vara på högstadiet.

Mina intressen är t.ex. boxing.

Min favorit musik är dupstep.

Min favorit ämne är huslig ekonomi.

Jag ska inte fortsätta i gymnasiet.

Min veckopeng är mellanmål och lite extra.

Min roligaste mine från lågstadiet var de när den slutade.

20120906-103240.jpg

From → Uncategorized

Kommentera

Kommentera

